I threw it all away.

Woho, min puckogranne dunkar technomusik när han tvättar sin fula technobil utanför mitt fönster, och jag vill bara skrika till honom att jag har huvudvärk, kasta en sko i huvudet på honom och utrota techno från denna planeten. Men istället så spelar jag Takida på ännu högre volym, i ren protest. Och så öppnade jag balkongdörren så han skulle höra att det är så riktig musik låter. Min huvudvärk blir värre, men hellre det än att lyssna på ett och samma ackord i en tio minuter lång låt. Olika musikstilar i all ära, men jag vill inte lyssna på skiten!
(Åh, nu kom a point of view med Takida, och det är nästan så jag börjar gråta av nostalgi!)

Jag tror, helt ärligt, att jag har urinvägsinfektion. Eller ja, jag har aldrig haft det tidigare, men jag menar, jag har varit hemma en timme och redan varit på toa tre gånger. Till det hör också att jag endast druckit ett glas med vatten. Vafaaan liksom?! Eller har jag bara en sjukt dålig blåsa? Det tål att tänkas på, kära vänner.

Jag har också i all min filosofering kommit underfund med att jag tänker på körkort 80% av mina dagar/tankar. Jag kan inte ens läsa en bok längre utan att mina tankar flyger åt annat håll (mestadels körkortshållet). Ta bara igår när jag satt ute och läste- jag läste kanske 20 sidor på en timme, för när jag läst ett par sidor kom jag på att jag tänkt på annat och inte hade en aning om vad jag läst om. Det är fan skitjobbigt! Jag brukade läsa ut flera böcker på en månad, nu har jag inte läst ut en enda på flera månader. Jag har kanske börjat på fem stycken, men sen kommer jag inte längre. Det bådar inte speciellt bra med tanke på att jag måste ha läst ut min engelskabok tills imorron. Fuck!

Snart ska jag tillbaka till skolan och ha musik, sen ska jag till Skara och Fontänen. Ska få mitt sommarschema och få reda på vem jag ska ha som brukare. Aaaah, jag är nervös. Mest för brukaren, men också för att få ett värdelöst schema. Men peppar peppar ta i trä..
Och pepparskit att denna skolveckan är hel, det går inte hem hos mig. Men helgen ser bra ut, det lever jag på. Även om jag kanske inte har pengar till att gå ut på fredag, men man ska kanske inte festa varje helg, tss.. Så de pengarna ska jag eventuellt spara tills valborg (=stadt) och tills den 3 maj (= utgång i Jönköping). Då får jag tillfälle att visa upp mitt snygga id-kort, hahaha!

Om helgens bravader ser ni på min bilddagbok, som vanligt (plus några bilder här).

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0