What if leaving is a loving thing.

Igår när jag var i Götet funderade jag lite på hur det skulle varit om jag skulle gått i skola där istället för här i Falköping. Jag ångrar inte mitt val direkt, för om det inte var för Ålleberg skulle jag aldrig träffat alla underbara människor här. Men samtidigt så finns det ingen stad där jag är så lycklig i som i Götet. Det kanske är för att jag inte bor där och det är inget som säger att jag skulle stortrivas i den om jag bodde där. Det var sjukt nära att jag skulle gått på Kunskapsymnasiet istället för på Ållebergsgymnasiet. Det var sjukt nära att jag bodde i Götet istället för i Falköping. Det var sjukt nära att jag skulle gå i en skola med 220 personer istället för en med 1200 elever i. Men man ska väl inte tänka "tänk om", så jag försöker låta bli. För jag kan inte veta om det skulle vara det bästa eller sämsta valet jag gjort, och jag kommer aldrig få reda på det heller. Om jag skulle fått bidrag att bo där, så skulle jag nog valt Kunskapsgymnasiet. Det känns rätt konstigt att det hängde på en sån sak. Och att mitt liv skulle kunna vara helt annorlunda nu. Misstolka mig inte fel, för jag älskar er alla i Fkp, och jag är sjukt tacksam för att jag lärde känna er. Men sen finns ju alltid tänk om.

Nä, nu tappade jag sugen för allt. Fan, killar skulle ju inte få mig att må kasst igen.
fanfanfan!


Spread the word, baby
Postat av: Anonym

jag är så glad och lycklig över att du valde just Falköping av alla ställen!

2008-04-28 @ 16:53:53
URL: http://lajsaas.blogg.se

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0