Break it.

Jag beundrar folk med disciplin. Som tar tag i saker när det behövs, som är ambitiösa och intresserade. Jag är inte den personen. Jag gör inte det jag inte tycker om. Se bara på mina matte och tyska betyg. Det berodde inte på att jag var dålig, det handlade om att jag var för envis för att inte lära mig. Matematik för att det inte finns någon som helst anledning till att lära sig det, tyska för att min lärare och jag inte drog jämt någonstans. Och jag fjäskade inte, för det är inte jag att ställa mig in för någon jag inte bryr mig om. Om det så handlar om lärare eller personer i allmänhet. Gillar dom inte mig, fine, då gillar jag troligen inte dom heller. Oftast är det väl tvärtom, jag gillar inte dom, alltså gillar dom inte mig. Och varför lägga ner energi och tid på folk man inte bryr sig om? Det är inte så att jag inte kan vara trevlig, för det kan jag, men jag spelar inte bästis med dom och snackar sedan skit om dom bakom ryggen. What´s the point liksom..

Nej, disciplin och ambition har aldrig varit min starka sida. Jag kan lägga ner min själ i sånt som jag tycker är intressant och roligt, men jag kan inte tvinga mig själv att göra det jag inte vill göra. Som att läsa de där jävla sidorna i naturkunskapen tills provet imorron. Jag är mer den som säger det får gå som det går än som ger sig fan på att läsa dom. För jag förstår väl också att det inte är många som gillar att göra det, men de har ändå disciplinen att göra det. Jag tror det är svårt att förstå om man inte själv har dålig disciplin. Jag menar, jag skulle i alla fall tänka att "hur jävla svårt är det, det är väl fan bara att gå hem och läsa". Om det inte var så att jag var den personen med den sjukt dåliga disciplinen. Ingen självömkan här, bara ett påstående varför jag gör som jag gör. Speciellt när det gäller skolan. Men saker och ting brukar lösa sig ändå, även fast jag inte kommer få mvg på det här provet. Det är rätt okej att inte vara hundra på allt. Speciellt när det är tusen saker att tänka på nu- prov, projektarbetet, studentklänning, balklänning, kavaljer, ållympiaden, utklädnad, lusse, sprit, jul, nyår, pengar till idre... Ja, you name it. Jag försöker väl mest hålla ut tills jullovet.

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0