Life is good again.

Är tillbaka från Hässleholm och Siesta. Har mestadels bestått av sånt som festivaler består av- massor med folk, musik, sprit, svett och frysa röven av sig. Plus andra små guldkorn, såklart, tss.. Jag har också gått och blivit helt snuvig och min näsa rinner konstant. Glömde såklart pollenmedicinen hemma, så jag har fått gå med kliande&värkande hals och snorig näsa. Det var lite sådär. Och när jag ändå klagar tänker jag beklaga mig över att det var så sjukt obeskrivligt kallt på nätterna, och så äckligt varmt på morgonen/dagen. I för sig- jag uppskattar att det var varmt, men tältet var en bastu och jag brände mig och var allmänt svettig. Sen att det bara fanns 3 duschar på 4000 personer var mindre roligt det med. Men då får man ta det näst bästa och tvätta sig under en vattenkran, haha. Det hör väl till att vara tattig på festival. Men nu ska jag inte vara negativ, det andra var ju najs, haha.
Tänkte berätta lite ytligt om dagarna...

Onsdag: Jag hämtade Simone runt halv tre, innan vi åkte in till station för att hämta upp Elsa och Joel. Började vår roadtrip ner till Skåne. Snackade med de Skaraborna som redan var nere, och för dom hade det tagit 6 timmar att komma ner. För oss tog det 3 timmar, haha. Om det beror på att jag kör för snabbt, dom för långsamt eller att de stannade hela tiden och vi aldrig stannade, kan ju höra till historien. Så när vi handlat och fått upp tältet var klockan runt åtta. Kvällen bestod mest av att försöka lära mig skånska, och det gick sådär kan jag ju erkänna. Jag är sämst på dialekter, jag kan inte ens min egen dialekt nåt vidare bra, haha. Träffade Pär hann jag också med :)

Torsdag: Vaknade vid åtta, och jag blir ganska förvånad över att jag sov så få timmar varje natt, men ändå inte kände mig trött. Om jag skulle lagt mig vid fyra en vardag och skulle upp till skolan vid åtta, skulle jag vara helt död. Men det beror väl på att.. ja, jag vet faktiskt inte riktigt. Kanske stämningen/känslan?! I alla fall så åkte vi en sväng till stan och köpte lås och mat på dagen. Malin, Lisa och Agnes kom också den dagen. På dagen var det häng i campet, på kvällen kollade vi band. Kommer dock inte ihåg vilka, haha. Doktor Kosmos var ett av dom- och där var det helt jävla galet! Man blev nertrampad och klämd så man knappt kunde röra sig. Mina fötter har också blivit helt mosade av folk som trampar på en. Jag vill skrika åt dom som hoppar på ens fötter, speciellt dom som har klackar. Det borde vara förbjudet att ha det på konserter. Senare på kvällen gjorde vi nåt annat som jag inte kommer ihåg, haha.

Fredag: Vaknade lika tidigt som dagen innan. Vi drog in till stan en sväng igen, mest för vi kände oss trötta på campingen och allt skit. Gick lite i affärer, käkade och chillade mest. Hann också in och köpa en grön blommig klänning. Åkte tillbaka till campet och var allmänt sura för något vi inte ska nämna här, haha. Så jävla irriterande klantigt! Sen var det mer band, bland annat Kultiration. Häng i campet ett tag innan Håkan Hellström skulle spela på kvällen. Det var nog en av de bästa konserterna jag såg på. Mest för att han spelade såna låtar alla kunde, och för att det var trångt, men roligt trångt. Inte som på Doktor Kosmos direkt.. Senare på kvällen gick jag och Lisa till några snubbar från Halmstad. Efter ett tag var det bara jag och en av Halmstadskillarna kvar, men vi chillade vidare. Haha, tss.. Inte mycket sömn den kvällen, men vad gör det ;) Missade Firefox AK, det band jag helst ville se. Men ja, det var det väl värt, tss. Hann till och med prata tyska med en holländare den kvällen, haha. Varför tror man att man är så grym på andra språk när man är full?! Det är ju bara lögn/önsketänkande, haha.

Lördag: Vaknade vid sju, då hade man väl sovit max två- tre timmar. Jag och Simone drog då upp till rondellen där en fontän stod och solade. Käkade också ett paket kalla korvar, haha. Vi är så fresch! Kollade på band på dagen, bland annat José González och Britta Persson. Sen drog vi till Netto och köpte mer korv, som vi nu tänkte grilla med killarna. Efter grillningen var det Millencolin. Missade Johnossi också, som jag också ville se, men är man bekväm och hellre sitter och super i campet så är man.. Lykke Li hade ställt in den kvällen, sjukt synd!
Vid tio gick jag och träffade Pär, som jag spenderade resten av kvällen med :)

Söndag: Vaknade sju idag igen, och var påväg hemåt klockan nio. Kändes bra att ha bil så man kunde dra när man var klar. Simone fortsatte med sitt musikzappande på hemvägen, och alla sov utom jag, haha. Iförsig är väl det ganska givet, det vore ju lagom lätt att köra och sova på samma gång.. Stannade och drog en kycklingburgare på Burger King runt tio, sen var vi hemma i Skara igen vid ett. Kom innanför dörren, var själv hemma, och däckade i soffan med en gång och sov tills klockan fem. Det är nog fan det bästa jag vet- sova efter festival! Helt underbart!

Bilder kommer imorronkväll troligen. Nu ska jag käka potatissallad och må braaa! Och ja- det var en braaa festival! (!!!)
I en annan klass än Peace&Love förra året, men det var inte bara på ett negativt sätt. Det var bara annorlunda- på ett positivt sätt många gånger :)

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0