Betrakta utan att se.

Man kan tro att eftersom jag bor ensam i en lägenhet så borde jag vara ansvarsfull, right?! Hur kommer det sig då att jag är bland de minst ansvarsfulla jag vet då?! På de flesta plan, vilket gör många saker onödigt ångestfyllda. Både med skolan och privatlivet så tar jag oerhört lite ansvar om jag verkligen inte behöver det. Visst, om jag åker någonstans tar jag gärna på mig att kolla färdmedel, väg, hotell.... you name it. Men på hemmaplan tar jag på mig så lite ansvar som möjligt. Kan vara för att jag inte vill göra mig själv, eller någon annan, besviken om jag misslyckas. För som sagt så är min disciplin och framförhållning hemsk också, så kombinationen är kanske sådääär.. Så om ansvar betyder att man är vuxen, ja, då är jag fan inte så vuxen som jag själv tror. Det har sina fördelar och nackdelar, som allt annat..

De senaste dagarna har jag mest shoppat, jobbat och suttit fast med tåget i Alingsås ett par timmar... Min dag i måndags var det mest musikredovisningar som gällde. Hade uppspelning klockan 14 och klockan 19, och de gick rätt bra båda två. Finns inte så mycket mer att säga om det, ni som inte var där- ni missade nåt. Haha, vi säger så i alla fall.

tisdags började med att jag "hade" sovmorgon till halv två, så jag drog till Falköpings second hand affär och shoppade loss. Haha, jag älskar verkligen second hand, och jag förstår inte vad en del folk tycker är så äckligt med det. För det första är kläderna tvättade, och sen tvättar jag alltid kläderna själv hemma innan jag använder dom. Det är sjukt billigt, miljövänligt att återanvända kläder och så är det troligen inte så speciellt många som har samma kläder. Allt som man (jag i alla fall) kan önska- skitbra! Köpte en klänning, en hög svart kjol (som jag alltid letat efter), en sjal, två väskor, ett par shorts, en tunika, två skärp och annat smått och gott :)
Efter second hand blev det skola tills klockan fyra, sen buss direkt hem till Skara där det var jobb tills klockan halv elva på kvällen. Bowlade och tvättade på jobbet- rätt chill, yäsyäs. Stod utanför storbildsskärmen på Stadt och lyckades se båda Sveriges mål också. Det är så härligt att se så många ute i Skara en tisdagskväll, det är sommarkänsla över det!

Min onsdag bestod av skola från åtta till halv tolv. Efter det åkte jag till Götet för att shoppa lite mer. Jag har inte shoppat på hur länge som helst, så hade rätt mycket abstinens, tss.. Köpte en till klänning där (jag hjärta klänningar numera!!) som jag kollat på sen i vintras. Nu var den på rea, så det var inte mycket att tveka på. Sånt gillas. Sen köpte jag en kjol, som egentligen var för liten för mig att ha på höfterna, så jag gjorde också den kjolen till en hög kjol, haha. Och så köpte jag en almanacka- goodie.
Nåt som var mindre goodie var att jag fastnade med tåget i Alingsås runt klockan tre för att det brann mellan Falköping och Herrljunga, och klockan halv sex hade vi fortfarande inte åkt. Som tur var kunde mamma komma och hämta mig, vilket var jävligt tur eftersom tågtrafiken inte kom igång igen förrän vid tre inatt. Okej, jag skulle väl fått åkt buss eller liknande in till Falköping, men lagom kul att få vänta några timmar till på den med.. Vad är grejen med mig och fastna på tåg?! Det är nog det tråkigaste som finns när man inte heller har nåt batteri på mobilen.

Idag har vi varit uppe på berget med klassen och spelat brännboll mot de andra tvåorna. Och ja, vad ska man säga- vår klass skyller allt på bollen och domarna, haha! Det var chill i alla fall. Sen har jag åkt runt på stan för att fixa studentpresenter och andra ärenden. Så det är klart tills imorron i alla fall, det mesta. Sen kom jag hem, hade sjukt ont i huvudet, så jag har sovit nu i tre timmar nästan. Jag kommer sova lagom bra inatt, men huvudvärken är bättre i alla fall.
Åh, jag längtar tills imorron! Först att se alla studenter, sen att gå ut själv. Jag är festsugen som fan! Emellan ska jag gå på studentmottagningar med :)

Snackade med min bror som kom hem från Kuba igårkväll. Samtidigt som jag fastnade i Alingsås fastnade han någon annanstans i världen för att han/dom missade planet, haha! Och det känns bra att ha tillbaka honom i Sverige igen, jag har saknat att ha någon att jävlas med (och det märks på våra mess, hahaha!). Det trodde jag nog aldrig att jag skulle säga- men så är det. Och det märks att han saknat mig med, tss ;D Så jag väntar med spänning på mina presenter ("oj vad förvånad du kommer bli över mina underbara paket :)"), haha.

Nu ska jag och Simone snart beställa tågbiljetter ner till Malmö igen, till Jimmy Cliff den 2 juli. Så jävla lovely! Sen ska vi hitta nåt bra vandrarhem (jag har redan kollat in ett som ligger skitnära spelningen), mihi!
Nu borde jag verkligen städa och packa ned alla saker jag ska ha med hem över sommaren. Visst kommer jag vara i Falköping ibland också, men inte alls lika ofta, med tanke på att jag jobbar i Skara hela sommaren. Men faan vad sjukt tråkigt det är att städa och packa.
Slänger in lite ströbilder sen den senaste veckan/veckorna också...

       

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0