Keep on pretending.

Igår när jag kommit hem från Jönköping satte jag mig ner och kollade hur vägen ser ut mellan Falköping-Hässleholm. Och jag kan fram till att den verkar vara relativt enkel, så jag tar nog och kör ner till Siesta med bil. Det blir billigare för oss också. Det tråkiga är väl att jag inte får dricka på lördagkvällen, men jag har tänkt ut lite annat då, så det blir nog bra ändå. Jag är pepp! Bara det blir bra väder, för dåligt väder förstör faktiskt det mesta.
Och såhär ser mitt spelningsschema ut (och jag prickade för dom jag vet att de andra kommer vilja se också);

image30
image31
image32
Sen kommer jag troligen inte ens se en tredjedel av de banden jag prickat i, men det är rätt lugnt. Jag är ju faktiskt inte där för banden, det är bara ett plus. Eller ja, man kan ju åka dit för banden om det är nåt förjävla bra (som DKM i Malmö i sommar), men jag känner att det inte är hela världen om jag missar nåt band här. Bara jag får se Firefox AK, Johnossi och Lykke Li. Det vore rätt mysigt att se Håkan Hellström med, mest för känslan av alla där, men det får vi se. Absolut inget måste.
På tal om måste så sa Dauko idag att biljetterna till Peace&Love var slut. Buhu, jävla crap! Okej att det skulle kostat skjortan, och att jag inte bestämt mig än, men det är fanemig surt att det inte ens finns nåt val. Och värsta härliga gänget ska dit. Och bra artister. Det är ju allt (plus vädret då, men det vet man ju aldrig innan ändå)!

Jag har tänkt på att det som jag tycker är bland det mest avtändande är när killar är snåla. Det är så jävla pinsamt, patetiskt, avtändande. Man ger och tar- och jag har inget emot att ge, bara man får något tillbaka. Killar som är generösa är fan så mycket mer upphetsande. Och som luktar gott! Och som får mig att känna mig att just jag är viktigast för honom. Det låter klyschigt, och det får det gärna vara, för det är sant. Och det går en att känna sig betydelsefull, och vem behöver inte få känna det?! Åh, vad jag skulle behöva skriva av mig, men det funkar inte. Och det är sjukt irriterande.. Men jag vet i alla fall att det som man mest vill ha är det som man borde dra sig loss ifrån. I detta fallet i alla fall, men det fungerar inte. Åh, skit.

Denna veckan kommer det inte bli så mycket annat än plugg. Har en inlämning jag knappt börjat på, plus juridikprov och tyskaprov. Annars är nog det enda bestämt att jag och Jenny ska ses en dag, och kanske köpa tält med Simone om vi inte gör det i helgen. Och innan Kullenfestivalen på fredag ska jag och Elin färga varandras hår, haha. Lär bli spännande.

Nu ska jag snart tillbaka till skolan, innan det är nån föreläsning om klamydia med Carl-Einar Häckner, hahaha.

Spread the word, baby
Postat av: elinpelin!

haha, killar ska:
vara generösa
lukta gott
få en att känna sig speciell
vara snygga
trevliga
roliga
kunna vara seriösa
inte svartsjuka
inte ha klamydia (HAHA!)
ge komplimanger
och sist men inte minst;
vara musikaliska, helst.
och kunna skriva bra texter,
och säga precis rätt saker i rätt ögonblick.

det var väl bara det, va? haha.

vi äger, du får fem av fem toasters

2008-05-19 @ 16:43:43
URL: http://www.elinlagers.blogg.se
Postat av: elinpelin!

ps. se INTE familjen. dom suger!

2008-05-19 @ 16:44:06
URL: http://www.elinlagers.blogg.se
Postat av: Martin Tapper

Jag läste Elins kommentar, har hon använt mig som mall? :P
Kullenfestivalen hell yeah!

2008-05-21 @ 07:07:07
URL: http://MartinTapper.blogg.se
Postat av: malin

sIESTA ! OCH FAMILJEN SUGER INNNNNNNNNNTE!

2008-05-22 @ 18:18:46
URL: http://malinstavander.blogg.se
Postat av: elinpelin!

haha, keep on dreaming martin!

2008-05-26 @ 18:17:22

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0