Party tills vi dör.

Nu ska jag försöka göra en redogörelse av de senaste dagarna, kanske framför allt den mest händelserika Valborg. Kvällen började stabilt med kalas för papsen med släkten. Runt halv nio kom Simone förbi och vi fixade oss det sista innan vi gick iväg till Carro. Där mötte vi upp resten av tjejligan ur Sp2c, som redan hade kommit igång. Jag och Simone slog oss ner och körde klassikern Vattenfall/Jag har aldrig för att komma i stämning. Några öl och drinkar senare var det dans, sång och toalettbesök med våtservetter, haha. När det gänget drog till Stadt runt elva så drog jag, Lossi, Simone, Julia och Emma till Jocke där 88:e killarna var. Och hej i helvete roligt det var! Ebba Gröns låt Staten & kapitalet var på repeat, dansande killar i bara kalsonger, chill i köket och på balkongen, och det var massa brabrabra! Massa snack om Peace&Love förra året (och detta året), körkort, studentpresenter (hahaha!), och "pinsamma" avslöjanden :P Jag sa själv den slampigaste kommentaren den kvällen;
Marcus;  jag ska erkänna en pinsam sak. Verkligen pinsam.
Jag;
ah, visst, berätta på.
Marcus;
jag har sovit i din säng. När jag sov över hos Johan. Då sov jag i din säng.
Jag;
haha, men vadå, det har ju alla gjort!
Hahaha, det lät mycket slampigare än vad som var meningen, men det gav ett gott skratt.
När klockan var över tolv och det bara var jag, Andreas, Marcus, Julia och Emma kvar på verandan så gick Emma in och kollade vart de andra var. Då hade alla helt plötsligt gått till Stadt, och vi var ensamma i Jockes hus, hahah! Då fick vi sprut i baken och drog illa kvickt, haha!

När vi väl kommit fram till Stadt, efter ett par fyllesms och samtal, så kände sig jag och Julia stora nog att gå riktiga vägen. Slösade 100 spänn med tanke på att det var skitlätt att gå bakvägen, men är man gammal nog ska man kanske ta vara på det?! Väl inne på Stadt så hade jag nog världens roligaste kväll, utan konkurrans! Bah, sjukt jävla roligt! Träffade underbart folk, dansade till värdelös musik, och blev bjuden i baren. Vem klagar då liksom? Inte jag i alla fall. Vad som gjorde kvällen superb ska man nog inte skriva här?! Inte för att det är för snuskigt eller nåt, men nej, det blir nog bäst så. Men jag lever fortfarande på den kvällen! Åhåhåh! Mera såna kvällar- JATACK! (Bilder kommer imorron, söndag).

I torsdags vaknade jag av sms runt elva, och skyndade upp för att åka ner till Idrottshallen för att kolla om det fanns några biljetter kvar till handbollsfinalen i Skandinavium. Fanns det såklart inte, så jag fick skippa det, tack vare att jag glömt beställa biljetter. Smart av mig, sannerligen. Men då åkte istället jag, mamma och pappa runt och övningskörde, det var inte fy skam det heller. Hämtade hem en pizza och kollade på finalerna hemma i tvrutan istället. Jag somnade lite hela tiden, men det var mysigt!

Igår var det jobb som först stod på schemat, mellan 13- 19.30. Hade inte jobbat på mer än en månad, så man kände sig lite halvt som halvt på. Men alla koder och sånt sitter fan i ryggraden, så det gick väl rätt smärtfritt.
Efter jobbet så hämtade mamma mig och Simone på Munken, och så drog vi ut till Lossi. Det var sannerligen chill, och åt mat så man fick ont i magen (som alltid hos Lossi, haha). Simone gick hem runt tio, och då drog jag och Lossi upp och bara snackade om allt mellan himmel och jord. MYS OCH PUSS PÅ DEN KVÄLLEN!

Idag väckte mamma mig vid halv tio (jag var halvt död) och frågade mig om jag ville med till Falköping och Kinnarp. Jag gick upp lite motvilligt, och åkte med. Köpte underbara vårgardiner och blommor till min lägenhet, en jättemysig sommarklänning och en fläschig tunika. Mumma! Sen satte vi oss på Lilla Blå och fikade, innan vi åkte till min lägenhet och fixade. Mamma är bäääst (och pappa med, såklart :** ).

Ikväll blir det först Pims i Skövde med Sara, Julia, Malin, Simone och kanske Rebecka och Stina. För oss 18-åringar blir det ölpimpning och en massa snack, som vanligt!
Sen drar vi hem till Skara runt elva, och jag/vi ska hämta upp Lossi och Emma för att dra till Oskar troligen. Tjalala, det verkar bli en underbar kväll, och jag får massa sommarkänslor av de här dagarna! Helt underbart bra mår man av det, wihooo!

Nu ska jag nog sluta tjata, för jag betvivlar att många orkat läsa ändå ner hit, haha. Men puss på er ändå, ring om det krisar!

Spread the word, baby
Postat av: elinpelin!

på tal om slampiga kommentarer; "då fick vi sprut i baken"? HAHA :D

2008-05-04 @ 22:15:47
URL: http://www.elinlagers.blogg.se

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0