It's times like these you learn to live again.

Uppe med tuppen var jag nästintill idag, halv elva gick jag redan upp, tss. Men jag hade sån bakfyllehuvudvärk att jag inte pallade att vrida och vända mig mer. Anyhow, igår var en bra kväll. Inte överdrivet, men helt klart bra.

Så, nu till resan..
Onsdag: första dagen på resan, som ganska givet bestod av mest resande. Emma kom till mig runt 06, blev skjutsade till Landvetter av mormor och morfar, sen klockan 10 gick planet. Kom inte fram förrän runt fyra, med tanke på att vi mellanlandade i Malmö. Åkte buss i två timmar från Antalya till Alanya, så runt sju på kvällen var vi äntligen framme. Lämnade våra saker på rummet och drog och ut kollade läget mest. Tog några drinkar på stranden.
Torsdag: började med att vi beställde två utflykter, en till Hamam senare på eftermiddagen, och en tills på måndagen. Sen gick vi ut och pressade och badade, tills klockan var fyra då vi åkte med våra tillfälliga föräldrar (haha) till Hamam. Blev bokstavligen talat skrubbad från topp till tå, fick massage, bastade, badade och fick ansiktsmask.
Kom hem till hotellet, käkade kvällsmat nere på hotellet, sen gick vi till Queens Garden och Sedir, tog drinkar och spelade spel med servitören, haha. And for the record så var jag röd som en tomat hela den kvällen.
Fredag: chillade vid stranden/poolen (eftersom de bara låg några meter ifrån varandra) hela dagen, och på kvällen var det fan knack för oss två. Och nu började väl vi-köper-inga-drinkar-själva, haha. Norrmän och tyskar hittade vi också. Började med galen dans på The Doors för att sedan gå över till Havana. Där fick vi helt plötsligt en 1½ liter skål med Sex on the beach framför oss, och inte tackar vi nej till det inte. Och jag vet inte hur många som vi sa att vi skulle komma tillbaka till för att festa med dom, men inte fan gick vi tillbaka till någon, haha.
Lördag: började som alla andra dagar, solade och badade ganska så jävla bakfulla både jag och Emma. But hey, som att det skulle stoppa oss. På kvällen gick vi och köpte en kortlek, och det visade sig vara resans bästa köp, haha! Satte oss i våra favoritsoffor med utsikt mot stranden och spelade, då våra favoriter kom och ville vara med. Inte för att vi ens visste vilka det var då, men rätt snabbt blev dom vårt nya umgänge ;) Drack Pina Colada, och det är fan bokstavligen talat en pina att dricka den..
Runt tolv åkte vi upp till slottet i deras bil, för att sedan åka till The Doors får drinkar. Några vodka+cola och tequilashotar senare var det igång igen, haha. Om dom man umgås med äger 6 hotell tillsammans så har man inte så dåligt samvete att det bara är dom som bjuder, haha. Mitt och Emmas motto; vi gifter oss rikt i alla fall, haha. Gick runt lite i hamnen, sedan tillbaka till hotellet för att nattbada i havet. Eller ja, badet stod för mig och Emma, kanske berodde på att vi var fullast och dom andra var chicken och tyckte det var kallt, haha.
Söndag: Här har jag lite dåligt minne, men vi chillade som vanligt vid stranden från 10-17 typ. Sen käkade vi med favoriterna (Erdal och Serkan) och deras vänner. Man kan väl säga så att hela hotellpersonalen visste om oss vid det laget, och reaktionen när jag och Emma kommer in med dom var mest "OH MY GOD!" Haha, helt stört!
Efter det åkte vi, tror jag, till vattenpipastället. Assoft ställe faktiskt, där folk samlas mer för att umgås än för att röka vattenpipa, det är jävligt synd att vi inte har nåt sånt i Sverige. Vad jag vet så har vi inte det i alla fall?!
Jaja, lite senare åkte vi med dom på deras motorcyklar (Emma- haha) hem till deras lägenhet. Och jag vet att det låter oansvarigt och så, men ja, vafan.. Deras lägenhet var i alla fall sjukt jävla snygg. Jag har aldrig sett två killar som bor snyggare faktiskt. Sen var det chill där innan de skjutsade hem oss till hotellet.
Måndag: utflykt nummer två. Klockan åtta gick bussen till Manavgat, där vi först skulle på marknad, sen båttur, och sen till en moské. Jag fick lite panik eftersom bankomaten var paj vid vårt hotell, vilket betydde att jag och Emma delade på de pengar vi hade kvar i plånboken. Det var jävligt surt att man kände att man var tvungen att hålla tillbaka på vad man köper, jag är liksom inte van vid det, haha. Men jag köpte i alla fall en vattenpipa och underkläder. Båtturen var all inclusive, då får man passa på. Fick sjukt god mat och sjukt stark vodka och cola- haha! Samt att jag och Emma + två andra i personalen dansade för alla andra på båten, haha! Och det var inte för att vi var fulla, för det var vi inte, det var för att personalen frågade oss, och vi ville bjuda på oss själva ;D Moskén sen finns inte så mycket att säga om. Jag är lite halvt fascinerad av andra människors tillgivenhet för deras religion. Inte för att jag ens vill vara sån, men det är ganska häftigt att se såna kontraster i religionerna.
På kvällen tog jag och Emma och blev knack utan våra favoriter. Vattenfallspelande på hotellet med receptionisten blev det istället. Dock träffade vi Erdal, Serkan med vänner senare på först vattenpipestället (haha, fuck you Emma för att vi skulle dit igen, hahaha), sen på Havana Bar/Beach/Club. Jag och Emma hittade några tyskar, och vi har aldrig varit mer tacksamma för att träffa tyskar i hela mitt liv, haha! Svenskar träffade vi också, och det var en sjukt bra kväll! Förutom att jag var störd och gjorde saker jag inte kan stå för, men det är ju en annan femma. Och jag har nog aldrig fått så mycket bekräftelse som jag fick den kvällen, haha, sweet. Sjukt bra kväll, som sagt, punkt.
Tisdag: chill som vanligt, sen restaurang, sen kvällsmat på hotellet och sen hem till Serkan och Erdals lägenhet. Erdal var såklart inte där när jag som mest ville det, utan det var deras kompis istället. Och jag finner verkligen inga ord för den kvällen, därför tänker jag inte sätta ord på det heller. Idiot är vad jag är ibland. Jaja, det skulle bli min och Emma relativt lugna kväll för att vi inte ville vara bakis inför flygresan hem, men ett par drinkar senare så..
Ja, när vi kom hem satte vi oss och snackade med receptionisten, och fan vad söt han är! Nu menar jag inte bara utseende, utan han personlighet, åh!
Onsdag: jag och Emma hade halvt panik för att vi skulle åka hem. Den dagen kan man kalla ångest. Hela vägen hem ville vi bara vända om och tillbaka till Alanya. Men det gjorde vi såklart inte, så här är vi i Sverige igen. Och fyfan vad jag inte tror Sverige är nåt för mig just nu. Jag vill ut i världen, nu! Jag vill ta studenten, nu, så jag kan göra vad jag vill sen. Funderar starkt på att dra med Annie, Wb, Malin och Bella till Alanya nästa år igen. Åh för den här resan, stort jävla hjärta!

I början tyckte vi det var jävligt jobbigt med alla som bokstavligen talat skrek efter en, tog i en och till och med förföljde en, men efter ett tag märker man det knappt. Det är Turkiet, alla vill sälja sina varor, och vi är svenska blonda tjejer, ja, då blir det väl så.. Men som sagt, den här veckan har nog fan jag och Emma fått mer uppmärksamhet och bekräftelse än vad vi fått under hela vårt liv, haha. Ja, om ni orkat ändå hit borde ni få en guldstjärna. Så nu ska jag sluta babbla.
Rock on.

It's times like these you learn to live again
It's times like these you give and give again
It's times like these you learn to love again
It's times like these time and time again.

Spread the word, baby
Postat av: Emma the sweetiepie! ;P

Åhh! Du satte hela resan i ord matilda! Och jag kan tro att vi två är de enda som verkligen tycker det är ett STORT jävla nöje att läsa detta inlägget och kolla på bilder om och om igen!

Jag fattar inte, jag känner precis samma som dig, jag känner mig jävligt fångad hemma och vill ut i världen fort! Jag har kollat om man kan jobba i alanya och det kan man om man jobbar på båtar (dock riskerar man att bli avstängd i 5 år från att vistas där om man inte skaffar arbetstillstånd, vilket verkade sjukt svårt).



you nailed it! as bra skrivet!!

pussar

2008-11-02 @ 14:26:03

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0