det finns inget substitut för den vackraste pojken i världen.

fastän du aldrig kollar åt mitt håll
är det bara dina ögon jag ser
fastän du aldrig ger mig ett leende längre
så är det bara ditt skratt jag drömmer om
och fastän du är dag och jag är natt
är det inga som matchar lika bra som vi

är jag som vatten för dig
vatten som du inte längre behöver dricka för att överleva?
som luft du inte längre behöver andas?
som en drog du numera inte känner någon abstinens efter?
är jag kapitlet i ditt liv du har rivit ur från dess pärm?

jag kräver inte mycket
jag kan leva utan vatten luft droger och alla världens böcker
dina andetag är allt jag behöver för att inte försvinna
försvinna in bland ångesten meningslösheten
och ensamhetens gator
gatunamnen jag nu kan allt för väl

du är som ett beroende
en drog som man inte kan ersätta med annat
för inget berusningsmedel i världen kan få mig så hög
(av lycka)
som du får mig att bli
vin öl sprit absint cigaretter snus
jag har provat allt
men alltid kommit fram till samma slutsats
det finns inget substitut för den vackraste pojken i världen.

Spread the word, baby
Postat av: malin

Vad ar detta om? mejla och beratta.

2009-04-22 @ 19:57:28

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0