Stockholm- here we come!

Mitt minne alltså, det är verkligen som bortblåst. Jag har alltid varit den som kommit ihåg allt från födelsedagar till vad jag ska göra nästa helg, i huvudet, utan att behöva skriva upp det. Jag har haft ett superminne helt enkelt. Nu däremot, nu minns jag inget, och om jag inte kollar i min almanacka/skriver det på bloggen så missar jag det mesta. Så ni kan ju anta hur det går när jag försöker packa nu, va?! Jag är värre än en virrig höna, springer runt och hittar inget/glömt bort vad det var jag letade efter.. Jag tror, helt ärligt, att jag supit bort mitt minne. Och eftersom supandet inte lär minska det närmaste, så bådar inte det så gott för minnet. Jag avskyr verkligen att inte minnas, att inte hålla koll på saker och ting som jag brukar. Något av det värsta är att jag hela tiden tror jag tappat bort saker eftersom jag inte har något minne av vart jag har lagt dom. Det kan bli lite kaosartat när man tror att kameran, mobilen, nycklarna osv är borta..

I alla fall så har jag väl kommit en bit med packningen. Och egentligen, hur mycket ska man ha med sig till Stockholm över två dagar? Det behövs inte så speciellt mycket, bara om man visste vad man vill ha på sig. Det jag kan tänka mig att ha på mig idag kommer jag säkert inte vilja ha på fredag, vilket gör det hela lite svårare.

Anyhow, imorron drar jag och Emma, 7.30 går tåget. Torsdagen lär spenderas med shopping mest, kanske bio på kvällen. Fredagen lär bli mer shopping, chill på uteservering eftersom jag såg att vädret skulle bli bra, och troligen utgång på kvällen. Sen är frågan vart man ska festa i Stockholm? Har en känsla av att lördagen kommer bli rätt lugn, som bakisdagar brukar vara. Vid 17.00 går tåget hem igen, så vi är lagom hemma tills det blir påskfest på Stadt. Så upptagen helg lär det bli, men jag gillar det!

Nä, nu ska jag ner till Munken, hyra Australia och köpa matsäck till tåget imorron. Har en stark känsla att det kan bli kyckling-curry baguette, mumma. Och dethär inlägget blev längre än vad jag tänkt men..

Lite bilder sen igårkväll..
    

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0