Piece of my heart.

Har hunnit med några av mina ärenden idag, så nu väntar jag bara på att vaccinationscentret i Skövde ska öppna så jag kan åka dit och ta första sprutan. Sen är det direkt till Ardala och fira Åsasara med massa ballt folk.

Dagens kalas till ära, och för att sommaren snart är slut, kör jag på klänning:


"Det är något så begripligt med pussel-
antingen så passar bitarna ihop eller så gör de inte det.
Det finns inget mellanting,
inget som är halvrätt eller halvfel.
Inga svåra val att ta ställning till.
Gör man rätt växer bilden fram som den ska, enligt en given förlaga.
Gör man fel så är det bara att plocka bort och börja om.
Det tar lite längre tid, men ingen skada är skedd.
Bilden blir lika perfekt ändå, så småningom.
Så fungerar inte resten av livet.
Nej, där kan ett litet misstag vara irreparabelt och ödelägga allt man hoppats på
Varje sekund är en bit av helheten och den kommer aldrig tillbaka.
Går inte ändra eller flytta."

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0