Live like it matters.

Börjar jobba om en timme, och detta är vad som kretsar runt i mitt huvud:
- jag nyser var och varannan sekund, och jag som trodde min pollen var slut för den här sommaren?!
- jag är absolut värdelös på att kombinera kläder. Jag hittade värsta kapen i Göteborg i fredags (ett par ljusa jeans, en svart klänning, jeansväst, två blusar och en myströja), men kan jag kombinera något av det? Nä, exakt, så så jävla roligt var det när jag kom hem igår och skulle välja något att ha på mig. Det är såna saker som gör att jag får panik och skiter i att gå ut.
- att folk kan irritera sig på så jävla mycket olika saker. Saker som irriterar mig bryr sig troligen inte annat folk om, till exempel:
* förseningar. Oavsett om det handlar om tåg eller att man ska möta vänner på stan. Ska tåget gå klockan fem ska det inte komma halv sju, ska man ses vid nio ska man inte komma halv tio.
* att jag kör fel med bilen eller kollar fel på tider/datum osv. Det finns liksom inte att jag ska ha kollat fel dag för festen, fel tid för bussen, fel plats för mötet... Det kan förstöra en hel del timmar, för jag kollar inte fel! (Förrän jag gör det, vill säga).
* Folk som fjäskar. Oavsett om det skulle ge mig bättre betyg eller mer pengar, har jag svårt att se mig själv fjäska. Om en historiauppgift är åt helvete tråkig spelar jag inte entusiastisk och åh-vad-roligt-det-här-ska-bli bara för att göra lärare glad och nöjd. Jag krusar inte och stör mig jävligt mycket på dom som gör det. Likaså när det handlar om folk jag inte tycker om. Varför spela när man inte bryr sig?
* musik som ingen förut visste om, som helt plötsligt är det enda som spelas på radion = alla fjortisar gillar. Exempel: När jag lyssnade på Winnerbäck i sjuan var det inte en jävel som visste vem han var knappt. Likaså med Takida och Snow Patrol. Nu är dom nummer ett på fjortisarnas lista, vilket gör att oavsett hur länge man lyssnat på ett band så blir man musik-fjortis-stämplad för att man lyssnar på dom.

- Men mest av allt tänker jag på Sydafrika, att jag och pappa satt och kollade igenom alternativen nyss och han var jävligt positiv att jag skulle boka så fort som möjligt. Helst denna veckan, och jag vill inget hellre fan, så jag ska nog ta tag i det den här veckan. Eftersom jag bara har två nätter kvar att jobba på schemat så kommer jag ha massa tid över att planera det, yääy!


Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0