Lära sig av sina misstag? Tror inte det va..

Varenda gång jag börjar dricka och kommer till stadiet mellan nykter och full känner jag alltid (!) att det är så jävla onödigt. Undrar varför jag gör det när jag vet att jag kommer känna så. Men till nästa gång har man glömt det och kör på´t igen. Och jag vet ju att jag kommer fortsätta göra det med, för alternativet att vara nykter är inte ens något alternativ. Så är det bara.
Mer fakta är att jag måste sluta lita så mycket på mina impulser. Eller nej, det var ju lite fel, för jag litar egentligen inte alls på dom, men min disciplin är för kass för att jag ska kunna stå emot dom. Speciellt när det handlar om att sova själv eller inte. Om det är något misstag jag inte lär mig av så är det att jag aldrig lär mig att stå emot mina impulser. It all comes back to you in the end, att jag inte förstått det än. Fyllesms och samtal är visserligen då man är som mest ärlig, men vafan Matilda..

För tillfället vill jag mest dra ett täcke över huvudet i några veckor, men det funkar sådär när man ska jobba över 16 timmar idag. Plus att bad står på schemat, inte så heja. Men vad ska man göra.. Äh, bra så.

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0