To do right you always have to do wrong.

Jag är både pigg och på gott humör idag. Kan bero på att jag somnade tidigt igår och fick sova nästan hela natten utan att vakna, det hör inte direkt till vanligheterna annars.. Jag blev inte ens negg när jag vaknade från världens finaste dröm och förstod just det, att det bara var en dröm. Glad-och-pigg-dagar uppskattas verkligen!

Men för att fylla ut lite inlägget lite kan jag skriva en sak som jag stör mig över, vilket är balen på Ållebergsgymnasiet. Eller det är inte själva balen, den är nog jättemysig, men att man inte får bjuda vem man vill. För såhär tycker jag att det ska vara; antingen ska det vara som på Katedral- man får bjuda precis vem man vill, oavsett ålder och skola, eller så ska det vara som i Lidköping att man går hela klassen. För att, som på Ålleberg, bara kunna bjuda dom i samma årskurs, på samma skola, är inte riktigt rättvist. För vafan, jag kom dit i ettan, kände inte en enda jävel (bortsett från killen som var anledningen till att jag började där). Hur lätt är det då att fråga en helt okänd kille om de vill gå på balen tre år senare? Inte så lätt va.. Plus att jag inte ens visste något om balen förrän i tvåan, och då hade redan majoriteten bestämt baldejt. Det här blir en jävla "tävling" om vem som hinner bjuda vem först, och ger en en jävla ångest.

Anyhow, åker snart till Skövde för kvällsfika på Marias espresso med brudarna.




Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0