Välkommen till livet och dess teater.

Idag fick jag hoppa in och jobba på särskolan i Axvall pga att de var kort med folk. Och åh vad jag gillar de små liven, trots att jag knappt känner dom. De är så härliga, öppna och spontant roliga. Det känns verkligen som att det är mitt "kall" att jobba med personer som har någon typ av funktionshinder. Det kan såklart tära på en och det klart det finns dagar som är mindre bra, men när dom är bra så är det så underbart att vara med. Det värmer verkligen.
Jag är inte troende, men något som jag tror på är att alla människor har ett "kall". Jag kan inte säga det med något bättre ord, för ödet känns inte som samma sak. Jag tror inte jag tror på ödet, inte fullt ut i alla fall. Men jag tror att alla har ett kall i livet, och det känns lite som att det här är mitt. För tillfället i alla fall, om man kan säga så. För jag tror inte jag kommer jobba med dethär hela livet, men kort sagt så känns det sjukt bra just nu.

Denna veckan kommer nog mest bestå av plugg och skicka in arbetsansökningar tills sommar&höstjobb. Lär skicka runt till halva stan så att man inte blir utan, allt från psykiatrin till Jula.

Slänger in några bilder sen förfesten hos mig, som inte blev mer än förfest, haha. Och av 20 bilder blev så många som 0 bra, haha. Men vafan, det kör vi på..



   

Okej, det blev bara två, för allas skull, haha. Jag slutar aldrig förvåna mig själv med fulhet, haha!

Spread the word, baby
Postat av: julia

hahaha, men DU! det var ju inte meningen att de skulle visas NÅNSTANS ditt AS! ;)fyfan...:P

2009-01-27 @ 19:56:41
Postat av: matilda.

haha, true, men du är fan så mycket snyggare än mig, så deal with it ;D

och vafan, vi bjuder på´t!

2009-01-27 @ 20:15:02
URL: http://matildalindstroms.blogg.se/
Postat av: julia

haha, INTE! men ja förfan, vi bjuder visst på't ;)

2009-01-28 @ 18:03:58

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0