kommer jag att kunna se något annat än din skönhet?

du undrar vad jag vill
vad jag kräver utav dig
och jag vill skrika ut att jag inte vill ha något alls
inga privilegier i hela jävla världen
att jag inte kräver någonting överhuvudtaget
förutom att det ska sluta göra så förbannat ont

vad spelar det för roll att det finns sex miljarder människor i världen
när jag redan hittat (för att sedan förlora) den jag vill dela allt med?
vad spelar det för roll om jag börjar om att leta
när jag redan kastat bort mitt hjärta?
om jag besöker de finaste platserna i världen
kommer jag kunna se något annat än din skönhet då?
om jag hör de allra vackraste tonerna en människa kan framkalla
kommer jag kunna höra något annat än din röst då?

jag önskar att du kunde se smärtan i mina ögon
höra längtan i min röst
och förstå varför jag faller ihop som ett korthus när det inte är mig du går hem med
men mest av allt önskar jag att du kände likadant

det sägs att saknad är något man kan lära sig leva med
att åtrå är något man kan lära sig att behärska
och att tiden läker alla sår
men ingen säger hur man ska kunna ta tillbaka sitt brustna hjärta från någon man alltid kommer att älska.

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0