Ber du mig så dör jag för dig.

Jag har sån fruktansvärd ångest för att jobba, så var det knappast förra året. Då kunde jag till och med längta till jobbet. Det kan jag visserligen i år med, men det beror på situationen. Och de närmaste veckorna kommer inte vara någon bra situation, av anledningar vi inte behöver ta högt, fyfan..
Annars händer inte mycket, hade en välbehövlig shoppingdag idag. Vet inte hur många timmar jag spenderade på h&m, troligen för många.
Imorron efter jobbet blir det förhoppningsvis kvällsbad på Flämslätt eller i Eggbysjön med brudarna. Har inte badat ute i år än, det är lite av en skandal för att vara mig.

Läste, för kanske tionde gången, ut Åsa Ericsdotters bok Oskyld idag. Den än så jävla vacker:

"han förstörde mig och jag förstörde aldrig honom mina tårar av svart salt
(vattenfast mascara lämpad för lycka)
fläckade förtvivlan över hans tröja och jag vet inte om det gick bort i tvätten; sådant undrar jag lika mycket som jag undrar varför jag gav honom min kropp och min tveklöshet

ber du mig så dör jag för dig".

Lite sån stil, fast ändå så mycket bättre. Läs den!

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0