Sucka mitt hjärta men brist dock ej.

"Ibland känns det som att hela livet är en vandring på havets botten, som om man rörde sig under vattnet.
För allt går trögt, och så har man svårt att se klart framför sig, allting är så grumligt.
Hur man än kikar så ser man aldrig längre fram än till nästa måndag ungefär.
Och det är svårt att se någon helhet, den som går på havets botten ser aldrig det vackra havet utan bara en massa vatten. Och man träffar så många konstiga torskar och knöliga gäddor, och när de riktigt fula fiskarna kommer simmande, då är man i regel släkt med dem.
Hela tiden måste man kämpa för att inte sjunka djupare ner för då hamnar man i bottenslammet och där vill ju ingen vara.
Livet är så förvirrande. Jag kan verkligen längta efter sammanhang.
Långt ovanför mig ser jag vattenytan, och jag vet att om jag lyckas ta mig dit och sticka huvudet över ytan, då kommer jag att få ett sammanhang. Då kommer jag att se havet, och jag kommer att se stranden och veta vilken riktning jag ska gå i.
Fast jag kommer aldrig upp till ytan, för den som aldrig lärt sig simma är dömd att gå på havets botten."

/Mark Levengood- Sucka mitt hjärta men brist dock ej.

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0