Hey you, living for tomorrow.

Jag förstår inte varför det ska vara så jävla många hinder på vägen i att göra en god gärning och något man brinner för. Har mejlat med volontärresor nu, och förutom att jag ska behöva pröjsa säkert minst 50 000 spänn för att åka och jobba helt gratis som volontär i Sydafrika i 4 månader så är det världens krångel med visum. Jag vill inte åka i bara en-två månader, jag vill vara där i åtminstone fyra så att jag kan komma in i tänket och hur vardagen fungerar. Det känns som att om man åker dit under en kortare period så åker man hem precis då man har kommit in i det och förstår hur det fungerar. Till visumet behövde jag lägga en deposition på 8000 spänn (som att jag inte kommer ligga ute med tillräckligt mycket pengar ändå den tiden) och behöva läkarundersökning, kontoutdragkoll och ansökningshandlingar.
Några frågor:
1. Jag fattar fan inte hur det kan komma sig att jag ska behöva betala så sjukt mycket pengar för att jobba gratis i fyra månader. Det förstår inte jag. Och det som är inräknat i deras pris är boende, pretty much. Det skulle ju vara billigare att bo på ett vandrarhem eller hotell de fyra månaderna.. Ska jag behöva betala för att arbeta? För att göra en god gärning och det jag brinner för att göra? Det känns bara inte riktigt helt okej..
2. Varför ska det vara så svårt och "byta" land för ett par månader? Hela världen borde vara ett öppet landskap, det låter som något va? Vilken jävla idé egentligen, varför inte bara skita i alla landsgränser och göra ett helt land av alla länder? För vem vill bomba sitt eget land? Nej, juste, ingen (well, det låter bra på papper i alla fall).
3. Kan någon liten stipendiefond bara vara vänlig att ge mig pengarna så sticker jag närsom, utan krav!

Fint, då säger vi så. En uppdatering om mina senaste dagar får ni nog med hjälp av bilder en annan dag. Vilken dag är lite oklart än, med tanke på att veckan är full, såsom nedan:
Tisdag: lunch med Jules och Togaparty i Falköping på kvällen.
Onsdag: ölbrännboll och fest i Skara.
Torsdag: avslutningsmiddag med lärare och studenter. Sen spex och fix med klassen inför kortegen bland annat. Eventuellt fotboll senare på kvällen.
Fredag: STUDENTEN! Outfuckingstanding!

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0