Drömmar och planer.

Jag har aldrig varit speciellt lockad av att åka till USA, eller att bo där, förrän jag läser Jennie Hammars blogg. Så nu har jag en till utomlandsdröm att checka av innan jag fastnar i den svenska slentrianen och söker jobb. Sen är frågan om man vill bo i New York, där man knappt kan se himlen, eller i Los Angeles, där man mest bara kan se himlen. Känns som att NY är storstaden numero ett medan LA är surfing och beachstaden numero ett. Men eftersom jag inte alls är insatt i det kanske jag ska kolla upp det lite mer..

Så mina utomlandsplaner är följande, i vill-åka-till-först ordning;
       1. Volontärarbete i Sydafrika
       2. Åka till Australien (jobba, ta dykarcertifikat m.m.)
       3. Bo och uppleva USA ett par månader, alternativt vara au-pair.
       4. Tågluffa genom Europa/Asien
       5. Vara reseledare i Thailand ett par månader
       6. Bo i London.


Jag vet att jag troligen inte komma göra allt det som är i mina planer, men jag tänker åtminstone försöka uppleva fyra av de sex planerna. Sen är det ju bara ett problem, och det är vartfan jag ska få de pengarna ifrån. Inget av mina planer är gratis, om man inte kan få stipendier vill säga, så då lär det behövas rätt mycket pengar.. Hatar att en sån sak ska få bestämma hur ens liv ska få se ut. Jag undrar verkligen hur det kommer bli, och jag kan absolut tänka mig att lägga ut fyra år på att få leva min dröm. Vafan, då är jag bara 23 och har ändå hela livet framför mig.


Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0