Beslutsångeeest.

Okej, jag behöver ärlig hjälp här. Sitter i samma dilemma som jag gjorde förra året, alltså om jag ska ta ett jobb som innebär att jag jobbar med handikappade eller om jag ska ta ett fabriksjobb. Okej, nu är det ju inte så att jag kan välja och vraka, inte än i alla fall, haha. Och jag hoppas nästan det inte blir något att välja på heller. Men såhär är det- omsorgen ringde nyss och sa att jag har jobb där om jag vill. Inte med samma brukare som förra året, men hos någon/några andra. Ska dit på måndag och få veta mer. Men de är så jävla tidigt ute med jobben. Jag tror knappast Jula har kollat på min ansökan än, och de lär inte bestämma sig än på ett par månader. Så jag kan inte tacka nej till omsorgen för att jag hoppas på Jula. Det funkar ju inte så, då kan jag ju stå där helt utan jobb sen. Och jag vill väl jobba med människor egentligen, men på Julalagret har man fasta arbetstider och någorlunda jämn lön varje månad. På omsorgen går det upp och ner, både med jobbtider och lön. Så vafaaan ska jag göra?

Jag piggar (eller ja, jag är ju skitglad för att jag har ett säkert jobb, det är inte det) upp mig med Lenka- veckans artist, utan tvekan. Hennes låt The Show är så jävla bra, men känns lite tattigt att lägga upp samma låt som Lisa gjorde det förra veckan, så jag tar en annan låt...



Imorron har jag svenska muntligt och på fredag har vi projektredovisning, så jag borde plugga nu innan det blir Boggan ikväll, haha. Gör man det inte på ett sätt så funkar det på ett annat, hajjemän.

Spread the word, baby
Postat av: ELIN!

Jag tycker du ska ta personlig ass. -jobbet. Dels för att du fortfarande kan stå på inringning efter sommaren, även om du inte får fast jobb där. Dock, om du får jobb på t.ex. Jula, kan du fortfarande stå på inringning och TADAAA, du har två jobb! :D

2009-03-05 @ 09:11:15
URL: http://elinlagers.blogg.se/

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0