Tusennittiofem.

om det inte var för att du är så underbar
skulle jag kanske kunna se dig i ögonen
utan att mitt hjärta slår i tusennittiofem slag per sekund

om det inte var för att jag älskar dig så mycket
skulle mina meningar inte fastna i halsen
då skulle jag inte fastna i ett andetag
för att din skönhet gör mig stum

om det inte var så att din röst sätter min värld i brand
skulle inte mina fingrar fastna på den sista siffran i ditt nummer
skulle jag inte lägga på när jag hör din röst
då kanske jag skulle våga berätta att du är den vackraste jag vet
och säga att du aldrig med all din kraft kan få mig att sluta älska dig

om det inte var så att du är så förtvivlat vacker
då skulle jag våga ta din hand
skulle jag kunna möta dina ögon utan att falla ner
med ett sönderskrapat hjärta och tårar i tusenfalt
då kanske jag skulle kunna vara stark nog att klara mig utan dig

om jag skulle kunna frysa tiden
skulle jag spendera alla mina dagar i din famn
istället för att sakna din nakna ryggrad varenda jävla sekund du inte är här

om det inte var så att du är så fruktansvärt rädd
skulle du se att jag aldrig kommer såra dig
aldrig kommer strunta i att svara när du ringer
jag kommer heller aldrig låta dina tårar gråtas i ensamhet
om du bara vågar känna efter så vet du att jag aldrig skulle lämna dig

men om jag bara kunde sluta att tråna efter dig
skulle mina händer sluta skaka
min röst vara stadig
mina ögon skulle inte vika ner med blicken
mitt hjärta skulle inte vara trasigt i tusennittiofem bitar

om jag bara älskade dig lite mindre skulle jag se att
vi är inte såna som i slutet får varann.

Spread the word, baby
Postat av: Elin

Ja, tacktacktack för att du skrev den här. Precis, precis såhär är det ju.

2009-09-28 @ 12:09:29
URL: http://wahlstromsbloggen.blogg.se/

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0