Love to run.

Har spenderat större delen av dagen med Johan, Amanda, farmor, pappa och Carl, eftersom Johan kom hem idag. Eller nej, eftersom Usama kom hem idag. Han har inte rakat sig på tre månader och såg ut som bin Ladins ökända tvillingbror, var nog därför han hade problem med att komma igenom tullen, haha. Och trots att det suger att inte kunna använda hans lägenhet mer så är det rätt skönt att han är hemma. Första gången på över ett och ett halvt år som hela familjen är i Sverige samtidigt och inte är ute i världen och jobbar/reser, lite sjukt. Men bra.

Sökte precis kurser och utbildningar tills i höst. Har inte tänkt plugga än, absolut inte, men jag vill veta vad jag kommer in på och ha en back-up plan. Det blev lite olika inriktningar, men grunden var densamma. Det blev kriminologi (en utbildning, tre olika kurser), två beteendevetenskapsutbildningar och två autism och specialpedagogik kurser. Sen är ju allt det där med utbildningar och kurser en hel jävla djungel. Plus att de utbildningarna jag vill läsa, som specialpedagogik, då behöver man först läsa till lärare och sen ha jobbat med det i tre år. Samma med att bli kriminalare, då ska man ju läsa till polis först, jobba som det ett tag och sen vidareutbilda sig. Screw that. Jag blir matchmaker som Mattias sa istället.

Förresten, fick en så jävla underbar scrapbook (plus en jättefin ring) av Emma innan hon åkte till Gran Canaria, med bilder och dikter. Nu förstår jag varför ens gammalmor- och farföräldrar gillar att få saker man gjort själv:

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0