Beroenden.

Några beroenden som jag har just nu:
- kyckling/curry-röra, skulle kunna leva på det.
- Sex and the city! Spelar ingen roll hur många gånger jag sett avsnitten, det är lika grymt för det! Vem behöver nån gammal bibel när man har allt man behöver i en dvd-box på 48 timmar?
- julmust. Jag skulle klara mig utan chips, godis och många maträtter, bara jag får dricka julmust.
- närhet. Mer behöver jag väl inte säga? Och ja, visst behöver man alltid närhet, men nu är det ett enormt stort behov.
- shoppa. Jag veeet, jag är egentligen så jävla mycket emot det, med tanke på att jag sett så mycket annat i världen som gör att shoppa känns som det mest oväsentliga någonsin. Och det är det ju egentligen, men jag kan inte hjälpa att jag mår bra av det, och det är inget jag gillar att erkänna. Men jag är väl inte mer än människa heller.
- det sämsta "beroendet" just nu är att jag ältar saker, om och om och om igen. Sen om igen- igen. Jag blir snart tokig och galen på riktigt om det här ska fortsätta.

Några beroenden jag framkallat de senaste månaderna:
- har ett stort behov av att prata av mig eller att skriva av mig, oavsett om det gäller positiva eller negativa saker. Konstigt, med tanke på att jag alltid hanterat mina problem själv förut och absolut inte kunnat prata om det överhuvudtaget. Visst, en del saker som är för jobbiga hanterar jag fortfarande bäst själv, men det som jag förut höll käften om, blir jag galen om jag inte får prata med någon om numera. Vilket gör att mina vänner får utstå mycket, hah.
- köra bil. Inte miljövänligt eller bra för min ekonomi, men det är sjukt roligt. Och det har väl till stor del att göra med om jag har bra musik i sterion eller inte, och så handlar det väl om hur snabbt jag får köra.. Jo, jag kör gärna för snabbt, vilket tydligen ligger i generna..

Några beoroenden jag alltid haft:
- eftersom jag inte varit mycket för att prata om mina egna problem, vill jag höra andras. Eller nej, fel- jag behöver höra andras. Jag mår kasst om jag ser att någon annan mår dåligt, utan att berätta för mig varför! Oavsett om jag känner personen i fråga eller inte.
- att känna att jag gör nytta. Ta bara Afrika och volontärarbetet till exempel. Jag mådde nog så bra där, konstant, med tanke på att mitt behov av att göra nytta verkligen blev uppfyllt där. Samma med jobbet på särskolan.
- att vara ensam. Jag klarar inte av sällskap i för många timmar/dagar (beroende på vem människan är), utan behöver utrymme och tid för mig själv. Jag trodde jag skulle avlida av att bo med tio andra människor nere i Sydafrika, men det gick så jävla bra. Så jag kan väl hantera det, men oftast, i alla fall när jag är hemma i Skara, så behöver jag egenutrymme.

Några beroenden jag aldrig kommer ha:
- träna. Det är så fruktansvärt jävla tråkigt, punkt slut. Om det inte är handboll, vill säga.
- något jävla päls-behov. Det kommer alltid vara det fulaste, och värsta, man kan ha på sig.

Några beroenden som jag haft men lagt av med:
- blir numera inte galen och börjar gråta när HV71 förlorar. Det var ganska ofta förekommande för ett par år sedan..
- jag hade mer ett ticks/tvångstanke än ett beroende förut, och det var att så fort jag sa något speciellt ord, tex skolan, skulle jag alltid skriva det i luften med mitt pekfinger. Diskret, såklart, men vafan var det för skit?
- bekräftelse. Visst, jag är fortfarande i behov av att få bekräftelse av vissa människor jag bryr mig om, men det är väl de flesta. Jag har lagt av med att göra saker som jag egentligen inte ville göra men gjorde för bekräftelsens skull. Ja, killar passar bra in på det här exemplet. Jag har blivit jävligt mycket bättre på det, och försöker bekräfta mig själv istället. Visst, undantag finns, men de är mycket färre än förut.

Ja, sen troligen en hel del mer skit, men nu hinner jag inte tänka mer på det, för Patrik 1,5 börjar på Canal Plus nu.
Förresten, en sak till bara, jag fick mejl från världens finaste Lossi förut, det gjorde min dag! Puss och tack för hjälpen, och att du alltid förstår, hjärtat! Ses snart!

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0