Drömutbildningen.

Jag har hittat det ultimata programmet för mig! Det är det här jag vill göra, så tack för det Linn:

"Institutionen för globala studier ger kandidatprogrammet i globala studier (180 hp) där samtliga våra ämnen medverkar. Programmet är treårigt och riktar sig till dig som vill arbeta inom verksamheter som påverkas av, och försöker påverka, globala utmaningar mot social, ekonomisk och ekologisk hållbarhet och rättvisa.

Fokus ligger på globala frågor om social rättvisa, konflikter, mångfald, miljöproblem, fattigdom, demokrati och makt – frågor som påverkar politiska och ekonomiska skeenden, socialt engagemang, livsvillkor och levnadssätt.

Programmet är treårigt och består av både teoretiska och praktiska moment. Målet är att du vid examen ska kunna analysera globaliseringens skeenden, problem och aktörer, samt kunna arbeta med projektledning eller utredning inom olika typer av myndigheter, organisationer och företag, i och utanför Sverige."


Spread the word, baby
Postat av: Linn

Vad roligt att du också tyckte om den!! Då ses vi kanske i gbg nästa höst ju :D

2010-06-03 @ 20:45:33

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0