Dag 08 - Något jag är stolt över.

Det är så osvenskt att säga att man är stolt över sig själv, dumt nog. Man borde skippa lagom-snacket och klappa sig själv på axeln när man gjort nåt bra. Jag själv har väldigt svårt att göra det- se det som jag gjort bra och sluta leta efter fel och saker som jag skulle ha kunnat gjort bättre. Det är alltid lättare att hitta fel, right?!
Två saker som jag kommer på relativt snabbt är att jag 1. är stolt över mig själv att jag var 16 år och började en helt ny skola, utan att känna en jävel, i en annan stad. Jag var så sjukligt trött på Skara och behövde komma härifrån, och jag är stolt över mig själv att jag inte bara pratade om det, utan verkligen tog tag i mig själv och flyttade till Falköping. Det är ett av de bästa valen jag gjort, så jag är stolt över mig själv att jag vågade stå på helt egna ben. 2. åkte 1033 mil bort, till Kapstaden, och var volontär i nästan elva veckor. Utan min familj, utan att känna någon (tills jag kom dit och lärde känna mina fina tjejer, vill säga). Att jag gjorde något jag drömt om så länge jag kan minnas, att jag bidrog och faktiskt gjorde skillnad. Att jag klarade det så bra och mådde så jävla bra. Det är jag också stolt över. Och det här är två stora steg i mitt liv, då jag faktiskt kan klappa mig på axeln och säga "fan Matilda, det här gjorde du riktigt bra".

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0