Dag 12 - Något jag längtar efter.

Jag längtar efter att få komma till Sydafrika och pussa på mina barn igen, få se dom skratta och trösta dom när dom gråter. Ta med dom på utflykter till stranden, bygga sandslott, bränna fötterna i sanden för att det är så varmt och bada i vatten som är alldeles för kallt. Jag längtar efter att få bo i volontärhuset igen, gå till Pick 'n Pay och handla, gå runt i Observatory igen, ta en taxi i tio minuter för att komma in till Kapstaden och supa på The Dubliner.

Jag längtar efter att möta upp Bergh i Bangkok den 8 mars, ta var dag som den kommer, festa utan att tänka på morgondagen, shoppa precis vad man känner för utan att tänka på vad jag egentligen behöver ha, kunna ligga på stranden en hel vecka utan att känna sig stressad för något alls. Träffa nya människor, pröva på nya maträtter, bo på ett lyxhotell, hoppa fallskärm, ta dykarcertifikat...

Jag längtar tills världens bästa vän kommer hem i veckan, som jag bara har träffat i en vecka sammanlagt sen i juni. Jag grät av lycka igår när jag fick veta det. Jag längtar tills jag får krama om henne, höra hennes sjuka historier och berätta mina. Att bli alldeles för fulla och lite för sentimentala. Och säkert gråta ett par gånger, men skratta dubbelt så många gånger.

Jag längtar också tills i sommar, då förhoppningsvis jag och Julia skaffar en lägenhet här i Skara ett par månader framåt. Jag ser fram emot galna festkvällar, ser fram emot att handla sin egen mat och att flytta hemifrån. Att ta ett kvällsdopp i Eggbysjön och dagsturer till Göteborg. Jag längtar till Way Out West och till och med att jobba med mina gamla brukare igen. Älskar att jag har oregelbundna jobbtider.

Ja, kort sagt så finns det så mycket fint jag längtar till. Ett ord: lycka!

Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0