Vardagsflykt.

För att jag ska må bra måste jag relativt ofta åka bort från vardagen. När jag och Jimmy skulle flytta ihop var det just det jag var som allra mest rädd för- att allt skulle bli slentrian och vardag. Att man skulle glömma bort att uppskatta och älska varandra. Att man skulle gå på varandra, vara irriterade och se alla dåliga sidor av varandra. Nu tycker jag inte det är något dåligt i det längre, och jag älskar våran vardag. Men samtidigt så behöver jag en paus från allt det där vanliga. Och jag kan behöva det ganska ofta. Det behöver inte vara en veckas semester, det kan bara vara att ta en dag i Göteborg. Som denna, förra lördagen:

 

Och när man ska köpa en present till mig och inte vet vad man ska köpa, ja, då kan man göra som mamma och pappa ofta gjort till mig- köpa en resa. Som en tremånadersresa till Sydafrika, eller bara en weekend i Smögen:

   

Och om 18 dagar åker vi iväg från tisdag- lördag till Warszawa, bo på femstjärnigt hotell och bara vara. Med den jag älskar mest. Det är såna resor som får mig att må bra. Att ha saker att längta till och drömma om är livsnödvändigt för mig. Så vilken tur för mig att jag har hittat killen som förstår det och gör dom sakerna för min skull, va.


Spread the word, baby

Spread the word:

Och ditt namn är?
Är du någon som jag ska komma ihåg?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0